نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1777
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران 23 میزان/مهر 1398

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 23 میزان / مهر 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (23 میزان/مهر 1398) از این قرار است:

«فریدون جیرانی» در شفاخانه بستری شد

فرزند «فریدو جیرانی» خبر بستری شدن پدرش در شفاخانه را تایید کرد و گفت که پدرش از وضعیت صحی خوبی برخوردار است.

فریدون جیرانی کارگردان سینما و تلویزیون ایران عصر روز ۲۱ میزان(مهر) به شفاخانه منتقل شد و قرار است تا چند روز آینده با به دست آوردن صحت کامل خود از  شفاخانه رخصت شود.

پایان فلمبرداری «مردن در آب مطهر»

فلمبرداری جدیدترین ساخته «برادران محمودی» به پایان رسید و تدوین آن توسط «نیما جعفری جوزانی» آغاز شد.

«علی شادمان»، «ندا جبرائیلی»، «متین حیدرنیا»، «صدف عسگری» و «سوگل خلیق علیرضا آرا»، «امیررضا رنجبران»، «خیام وقار»، «پیمان مقدمی مهتاب جعفری»، «فرید اسحاقی محیا رضایی»، «فاطمه میرزایی» و «علیرضا مهران» بازیگران این فلم هستند.

فلم «مردن در آب مطهر» قصه‌ی چند جوان مهاجر افغانستانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند.

حمیدرضا پگاه و امین زندگانی در «خانه امن»

سریال «خانه امن» به کارگردانی «احمد معظمی» در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد و با انتخاب کامل بازیگران و گروه پشت صحنه طی دو تا سه هفته آتی وارد مرحله فلمبرداری خواهد شد.

بخش عمده فلمبرداری این سریال در تهران انجام می شود و برخی از سکانس ها نیز در خارج از ایران مقابل کمره خواهد رفت.

براساس شنیده ها، از میان بازیگران این سریال تاکنون حضور «حمیدرضا پگاه» و «امین زندگانی» قطعی شده و سایر بازیگران نیز ظرف چند روز آتی انتخاب خواهند شد.

روزهای پایانی نگارش «بچه مهندس 3» 

«حسن وارسته» نویسنده سریال «بچه مهندس» این روزها مصروف نگارش بخش‌های پایانی فصل سوم این سریال می باشد.

این روزها گروه تولید سریال مصروف فلمبرداری هستند و به تازگی «فرناز رهنما» و «مهسا مهجور» به جمع بازیگران این سریال اضافه شدند. 

«مجید جوانمرد» یک فلم حادثه‌ای می‌سازد

«مجید جوانمرد» در صدد ساخت فلمی حادثه‌ای با نام «داغونت می‌کنم» است تا پس از چند سال خانه‌نشینی و به جبران شکست آخرین فلمش بار دیگر به ژانر مورد علاقه خود بازگردد.

این فلمساز که «شکار روباه»، «دستمزد»، «تیغ آفتاب» و «عروسی خون» را در کارنامه هنری خود دارد، چند سالی است از دنیای فلمسازی دور شده و فلمی نساخته است.

آخرین کار او «آدم باش» در سال 1393 بود که آن را شکستی بزرگ در مسیر حرفوی خود می‌داند و بعد از آن هم دیگر فلمی نساخته است.

نخستین جشنواره «مهر مادر» برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره «مهر مادر» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اسلام در ۲۶ دلو (بهمن) برگزار خواهد شد.

در این جشنواره به موضوعاتی ازقبیل روز مادر، مادران شهدا و ایثارگران، مهر مادر در تربیت فرزندان، ایثار و از خودگذشتگی مادران، حضرت زهرا (س) الگوی مادران،مهر مادر از گذشته، حال و آینده، تاثیر مهر مادر درخانواده و اجتماع، مهر مادر در فرهنگ، آداب و عنعنات ، نقش مادرکلان در تحکیم و انسجام خانواده و ... پرداخته می شود.

۶ فیلم ایرانی در قدیمی‌ترین جشنواره سینمای مستند جهان

شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ در حالی از بیست و هشتم اکتوبر آغاز می‌‌شود که ۶ فلم ایرانی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

این بزرگترین جشنواره مستند آلمان و قدیمی‌ترین جشنواره سینمای مستند در جهان است.  امسال ۳۱۰ فلم از ۶۱ کشور در این جشنواره حضور دارند. در این میان، ۶ فلم از ایران به جشنواره امسال راه یافته‌اند.

مستند بلند «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری، مستند بلند «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی، مستند بلند «خاتمه» به کارگردانی مشترک مهدی و هادی زارعی، «واکَس چه؟» (به کسی چه؟) به کارگردانی کامران حیدری و همچنین «آشو» ساخته جعفر نجفی از ایران به جشنواره امسال راه یافته‌اند.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر